Marketing Intelligence, Campagne Management en Klantgericht Ondernemen

Over Remco Wilting

Oprichter en eigenaar van Wilting Intelligence Consultancy en heeft jarenlange ervaring op het gebied van Marketing Intelligence, CRM, Campagne Management, Data Analyse en Database Marketing.

LinkedIn

Toon Remco Wilting's profiel op LinkedIn

Profiel

Jarenlange ervaring op het gebied van database marketing, marketing intelligence en data analyse, zowel hands-on als op strategisch niveau. Linking pin tussen marketing, sales en ICT.
Expert op het gebied van customer loyalty, optimalisatie van klantcontact, campagne management, customer event management, behoud, cross- en upsell over alle kanalen.
Inzetbaar als interim manager of hands-on interim specialist voor Marketing Intelligence, Customer Intelligence, Database Marketing of Klant Onderzoek afdelingen.
Gedreven persoonlijkheid, resultaat en klant gericht, doener, overtuigend, hulpvaardig, kritisch, technisch vaardig en weet prioriteiten te leggen.

Arbeidsverleden

Eigenaar Wilting Intelligence Consultancy

december 2009
Vanuit deze onderneming voer ik mijn interim- en consultancy werkzaamheden uit.

Manager Marketing Intelligence bij DSB Bank

november 2007 - november 2009
Afdeling Marketing Intelligence opgezet en verder uitgebouwd. Verantwoordelijk voor Marketing Rapportages, Marktonderzoek, Marketing (Data) Analyse, Listmanagement, Web analyse en alle DM Campagnes. Daarnaast betrokken bij verschillende 6 Sigma en organisatie verander projecten.

CRM Manager bij DSB Bank

januari 2006 - oktober 2007
Verantwoordelijk voor de CRM activiteiten binnen Marketing. Het analyseren van klant en prospect data en adviseren van het management. Afdeling CRM opgericht.

Marketing Consultant bij smartFOCUS

april 2001 - december 2005
Verantwoordelijk voor project management, pre-sales, training, consultancy en support voor de Nederlandse klanten.
Projecten gedaan bij o.a.: ABN Amro, Rabobank, OHRA, Center Parcs, Menzis en Eneco.

Datawarehouse Manager bij Spaarbeleg

juni 1999 - maart 2001
Functie binnen de afdeling Database Marketing. Verantwoordelijk voor het datawarehouse en aansturing ICT. Daarnaast data analist en aansturing list managers.

Database Marketeer bij International Card Services

april 1997 - mei 1999
Verantwoordelijk voor database analyses, voorspellingsmodellen en selecties op de afdeling Databasemarketing. Voor zowel B2C (issuing) als B2B (acquiring).